torsdag 28 april 2011

Skatboet från helvetet.

Ja jävlar idag åkte jag på säsongens första skatbo. Såklart var det min superfina Mc Mio som satt i andra änden på linan och flög iväg som en missil. I såna lägen önskar man att man hade något flytande bete på. Värst är ju nästan att jag aldrig hann få fisk på den, första gången jag kastar bort ett drag jag inte fått fisk på. Känns riktigt pissigt!

Förutom den oerhörda tragedin finns inte mycket att rapportera från dagen. Hade en gädda runt 1,5kg som släppte vid båten men det var väl lika bra. Den tog på Westin Shallow Runner när jag rodde drag längs vassen. Hade även en ganska fin abborre runt halvkilot som följde Mc Mion in till båten men ville inte hugga.

Snackade med Rolf innan jag började fiska också och det ser ut som vi ska försöka fixa bryggan på Måndag, på tiden det så man slipper ha båten liggandes vid land. Bryggan blev intryckt ett par meter av isen så lär dra upp alla pålar och flytta ut den igen. Bara hoppas att pålarna och järnrören går att få upp ur dybotten, brukar vara lite knepigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar