söndag 24 april 2011

Kort eftermiddagstur.

Åkte ut själv ett par timmar på eftermiddagen idag för att försöka revanschera mig lite från gårdagens katastrof. Började fiska av ett par lovande vassruggar med min gamla rödvita spinnfluga Hairy Killer från ABU, men gäddorna ignorerade den totalt. Vid nästa ankring började jag kasta med min nya small ZamZtail i ålandsfärgen och då dröjde det inte länge förrens det small till. De korta distinkta rycken i spöt som följde kom dock inte från någon gädda. 


Det var istället en abborre som jag uppskattade till strax under halvkilot som lite oväntat tuggat i sig tailen. Efter snabb avkrokning fick den simma tillbaka för att växa till sig medan jag fortsätte kasta på samma ställe för att försöka fånga några av hans äldre syskon, men tyvärr var det ingen som var hemma. Förutom den enda abborren var det heldött även idag. Blir till att testa en annan sjö imorrn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar