fredag 15 april 2011

Lite nya grejer.

I förrgår var jag förbi intersport och hämtade min nya Ambassadeur Pro Rocket som hade kommit och igår fick jag ett par paket från Dogger och Sportfiskeprylar. Alltid roligt att packa upp fiskegrejer!

Älskar den klassiska Ambassadeur-looken, vettefan om det finns nå snyggare rullar. Grundade med nylon och sen spolade jag på 135 meter gul Strikewire 0,32. Främsta användningsområdet för nya raketen blir att kasta lite tyngre beten, tailbaits har jag tänkt jag ska fiska en hel del med denna säsong. Har inte skaffat något spö till den än utan får vänta på lönen. Men det kommer med all säkerhet bli ett LF Chopper Trigger som jag hört mycket gott om. Lundgrens brukar inte göra en besviken med sina spön.


Från Dogger kom det en Okuma Octana OT-25 som de hade bra pris på. Det är min första rulle från Okuma och när man klämmer och känner på den så får man väl inga känslor av superkvalité direkt. Får hoppas den känns bättre när man får på lite lina och börjar fiska med den. Har beställt Sufix 832 från USA till den så kommer förhoppningsvis i början på nästa vecka. Har tänkt skifta den mellan mina spön från Savage Gear, ett Bushwhacker XLNT 7' samt Pro Jig n' Spin 8'. Båda är 10-30g så de kommer väl framförallt användas till jiggfisket efter abborre men också till regnbåge och öring ibland.

I paketet från Sportfiskeprylar låg det ett par ZamZtail, extra tails, avkrokningsmatta och gäddspinnare M/G Muskie Tandem. Körde på en Papegoj ZamZtail 22cm 80g medium och en grön/vit 19cm 41g medium men blev lite fel så jag fick 2st 22cm. Men efter mailkontakt med Nicklas så löste det sig utan problem och dom skickar ut en ny i rätt storlek. Känns förövrigt som om kvalitén på extra tailsen är mycket bättre då de känns mycket mjukare och mer följsamma så det kanske blir ett byte direkt. 



La beställningen från Sportfiskeprylar innan jag såg detta av Pontus från Team Hajmat. Hade jag sett det före kanske det inte blivit några Zalt. Minst sagt riktigt pissig kundservice av Zalt och kvalitén verkar ju inte vara på topp om man ska uttrycka sig milt. Pinsamt är vad det är.

Kvalitén på bilderna i detta inlägg är ju under all kritik men det får ni leva med. Dåligt kvällsljus och en IXUS kompaktkamera borgar inte för succébilder direkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar