lördag 14 maj 2011

Hemma från USA.

Ja, då har man kommit hem från USAs soligaste stat, Florida. Resan var ingen fiskeresa, utan en vanlig semesterresa, så det blir ett kort inlägg. Men som tur va, han jag även med lite fiskeshopping mellan klädaffärerna, strand-softandet och de feta måltiderna. Det blev en tur till Bass Pro Shop i Olrando. Stället var enormt som ni kan se på bilden. Butiken fick de svenska affärerna jag vart in i att se ut som skokartonger. De såg verkligen ut att ha allt för utomhusliv. Mitt i butiken fanns t.ex. ett uppbyggt vattenfall i ett stort akvarie med en hel del präktiga fiskar av okända arter.

Troligen köpte jag inte det som jag borde ha köpt eftersom jag gick in helt utan plan för vad som skulle köpas och plocka på mig lite saker som såg festliga ut. Flickvännen verkade även tycka att det var något roligare att hänga runt på stranden i över 30 graders värme än att vara inne i en stel fiskeaffär, så jag kände mig även rätt stressad att få det överstökat. Det visade sig i efterhand att det blev mest UL grejer för abborre, vilket inte var tanken. Jag vägde upp det lite med att gå ner och köpa en Westins Jätte, shallow runner på stan igår. Sebbe har fiskat den med stor framgång så jag förväntar mig stordåd. Jag fick i alla fall med mig en spinner bait, en super spook och en bomber som jag hade planerat. Sen vart den en Rapala rattlin rap, en liten spinner bait, en puppy spook, en crankbait, en XPS pro series vobbler, en Storm kickin shad och lina till UL-spöt. Sen blev de massa små saker som inte är värt att nämna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar