måndag 29 augusti 2011

Morgonfiske

Blev lite morgonfiske på Bredsjön idag. Var ute i båten vid sex och började testa lite med flötestrolling. Hade bara med mig en sill då syftet idag var att få reda på hur stort sänke som behövdes, i vilken fart man kan köra osv. Hade 18g på idag och verkar som jag behöver mer än så för att just detta bete ska hålla sig nere på önskat djup. Körde runt och laborerade med detta i ungefär en timme utan kontakt, inte helt oväntat dock då jag såg detta mer som ett test.

Bytte till de vanliga gamla betena och då började fiskarna komma upp direkt. Dagens vinnare på antal gäddor blev som så många gånger förr en blå och silver Rapala Rattlin' Rap 8. Totalt för dagen blev det åtta gäddor men inte en endaste abborre, lite ovanligt för Bredsjön. Ingen storlek på fiskarna idag heller men de allra minsta höll sig borta och de flesta låg mellan 1-2kg. Annars är inte flertalet på runt sju hekto ovanligt. Kanske beror på nymånen? Ska i alla fall försöka pressa in så mycket fiske som möjligt under det första kvarteret.

Läste en tråd om rullar på fiskesnack och såg att man kunde få en Shimano Rarenium 2500 Ci4 FA från Tyskland för ~1400 inkl frakt så jag slog till på det. Aningens skillnad från de 2995kr som de svenska handlarna ska ha... Ska bli skönt att byta ut min Okuma som jag inte varit helt nöjd med, men iofs så kostade den ju bara några hundralappar. Återkommer med åsikter om rullen och eventuellt ett par bilder när den anlänt och har provfiskats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar