tisdag 6 september 2011

Lite blandat.

Har blivit en hel del fiske på sista tiden. De större, eller ens skapliga gäddorna fortsätter lysa med sin frånvaro. Hoppas hösten kommer på allvar snart så det kanske kan bli lite ändring på det. Varit ute ett par gånger själv och fått ganska mycket gädda varje gång men bara smått, det enda bra jag lyckats dra upp var en abborre på 0,99kg och 43cm. Blev dock en helt värdelös bild som så många gånger förr när man ska krångla med självutlösaren på kameran. Hoppas på bättring dock då jag ska försöka fixa något i stil med Esoxhunter, tror det blir betydligt bättre.

Var ut en eftermiddag med Joel också, inte det bästa vädret för gäddfiske med nästan spegelblank sjö men det var riktigt skönt att vara ute i alla fall. Blev några smågäddor som brukligt och en abborre på runt halvkilot som tog på en Soft 4Play. Hann även få rullen från Tyskland samt spola på 0,18 Sufix 832 innan fisketuren med Joel. Jättenöjd med rullen såhär långt men har bara kört två pass med den. Får se om jag ids ta någon bild och lägga upp sen kanske.

Så idag efter förmiddagsskiftet var det än en gång dags för Bredsjön. Daniel var med i båten igen också efter att ha glassat på Cypern i någon vecka. En hel del blåst var det idag så jag hade lite förhoppningar om att gäddorna skulle vara på hugget. Vi hinner inte långt ifrån bryggan med vår dragrodd förrän jag får ett ganska bra hugg på min Westins Jätte, men den släpper omgående och istället hoppar en fisk på min Rapala Rattlin' Rap. Vevar in den utan några problem och tar en snabb bild utifall det blir dagens enda fisk. Det blev den som tur var inte men tyvärr den största med sina futtiga 1,75kg. Vi fick 9 gäddor totalt men som sagt ingen storlek på dom. Lite roligt ändå att det blev några stycken på jigg när vi försökte lura lite abborre, alltid kul att drilla gäddor på lätta utrustningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar