onsdag 20 juli 2011

Sega morgonturer.

Vi har gjort ett par försök med morgonfiske senaste tiden men utan något vidare resultat. I söndags hämtade jag Daniel 05:00 för att ta oss till Bredsjön. Dimman låg tät medan vi lastade båten men gav med sig ganska snabbt och vi hade förhoppningar om bra fiske. Det visade sig dock vara långt ifrån sanning och trots några smågäddor och en abborre runt fyra hekto var morgonsolen och de goda mackorna Daniel hade gjort enda ljuspunkten på denna tur.



I går var det så dags för ännu ett försök. Denna gång var det jag och Kalle som drog till Storsjön. Han skulle hämta mig halv sex men inte helt oväntat försov sig karln och vi möttes vid sjön istället, tror vi kom iväg ut på vattnet runt halv sju. Det hela började bra då Kalle ganska omgående fick en skaplig gädda som vi uppskattade till 2,5 kilo. Men efter det hände det då inte mycket. Totalt på nästan åtta timmars fiske fick jag 3 smågäddor och några småborrar medan Kalle fick 2 gäddor och även om hans abborrar kan ha varit lite större än mina så var de inte direkt stora. Men vi hade ju i alla fall tur med vädret och slapp svälta på sjön då Kalle fixat mackor och lite schysst rökt korv. På vägen tillbaka mot båtplatsen vevade jag upp min Soft 4play och i fjäderingen till lipscullen satt en lina, trodde jag kastat in i Kalles lina men så var inte fallet. Drog in linan och i den satt en vad jag tror är Rapala Shallow Magnum i skapligt skick. Efter alla gånger man åkt ifrån en sjö ett eller flera beten fattigare var det trevligt att åka hem med en bonuswobbler i lådan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar