onsdag 22 juni 2011

Spinnerbait och segelflyg.

Satt och läste senaste numret av Fiske-Feber inatt på jobbet då någon lämnat kvar den. I den så stod det en hel del om Spinnerbaits och lite olika tips om hur de ska fiskas. Så idag när jag drog ut på Bredsjön hade jag gett mig fan på att köra hårt med min M/G Muskie Tandem. Tidigare har jag inte fått något på den men den har väl i ärlighetens namn inte fått så mycket tid i vattnet heller. Om man ska tro tipsen i tidningen så fiskade jag hem den alldeles för långsamt tidigare, idag vevade jag på betydligt snabbare och resultatet lät inte vänta på sig. Det blev sex gäddor på M/G samt en på Westin Shallow som jag rodde lite drag med. Ruskigt roliga hugg på spinnerbait, alla satt helt perfekt i överkäken också så det gick så lätt att släppa tillbaka dom. Tyvärr ingen vidare storlek på dom, största kan nog ha vägt 1,5 kanske. Men fortsätter man nöta med spinnerbait är det nog bara en tidsfråga innan något större kliver på!

När jag åkte hem från sjön och kom till sista fältet före stora vägen tog det stopp. Stod två stycken stora släpvagnar mitt på den lilla grusvägen och det var en del folk ute och knallade på åkern. Stängde av bilen och gick ut och kollade vad det var frågan om. Tydligen så är det Women's World Gliding Championships i Arboga och två av planen hade landat ute på fältet vid Bredsjön. Frågade om dom behövde hjälp och den tog dom tacksamt emot. Jag hjälpte Jane och hennes team som var från England att bära in plan och vingar i släpkärran. Inte ofta man stöter på glidflygare på skogsvägarna där inte. Väldigt trevliga var dom i alla fall så man får väl hoppas det går bra för henne i tävlingen.

Imorgon tror jag det blir en kvällstur på Storsjön med Daniel för att försöka lura någon gös. Vi får la se hur det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar