torsdag 7 juni 2012

Segt nå djävulskt.

Efter en massa jobb och väder från helvetet var det dags för lite fiske igen. Hade väl inga direkta förhoppningar om bra fiske med tanke på hur ostadigt vädret varit på sista tiden och det skulle visa sig vara riktigt svårfiskat idag. Började med lite dragrodd efter vassen och tog en mindre gädda ganska snabbt på Blå/Silver Onduspoon 17,5g men efter det var det helt dött i flera timmar. Ankrade vid flera lovande ställen men utan resultat. Efter fika och byte till en annan färg på spinnerbait drog jag vidare till nästa ställe och där fick jag i alla fall hugg. Drog iväg min SpinTin någon meter in i vassen och när den kommit ett par meter utanför hugger det till rejält. Känner ett par tunga skakningar sen slaklina. Ett par väl valda ord ekar över sjön, extra tungt att tappa något större en dag som denna när det är så jäkla segt. Står kvar på samma ställe och nöter men givetvis kliver inte samma på igen, och inte någon annan heller för den delen. Ger upp efter ett tag och börjar köra lite dragrodd igen men utan något livstecken. När jag närmar mig nästa ankring och börjar veva upp min Clackin' Rap i turbofart hugger det dock en skaplig abborre bara ett par meter från båten. En liten tröst i alla fall en seg dag som denna, vikt 0.64kg samt 37cm lång. Är ute ett par timmar till och lyckas få ett par smågäddor på samma Onduspoon som den första tog på. Riktigt skönt att komma ut på sjön några timmar igen men jag hoppas verkligen på bättre fiske nästa gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar