onsdag 21 mars 2012

Årets första spinnfisk!

Ursäkta för den extremt dåliga bilden.
Att fota på armlängds avstånd i m-
örkret med inbyggd blixt är inte lätt
Det har vart ett strålande väder idag. När jag kom hem från jobbet så kände jag att jag bara måste göra något utomhus. Sagt och gjort så tog jag med mig fiskespöt och gick ner till ån för att försöka ta årets första gös. Jag stod och myste i solen men inte mycket hände. Strax innan mörkret kom så tänkte jag gå hem för att laga lite mat. Då börja det helt plötsligt vaka som rena rama sommarkvällen. Självklart kunde jag inte åka hem direkt då. Jag började kasta mer målmedvetet och varje kast så kände jag något i spöt, men inget fastna på kroken. Efter ett par kast så kände jag konstant ryck i linan. Efter ett tag börja jag fundera på om något va fel på rullen. Sen helt plötsligt efter ett litet mothugg satt någonting. Tre meter innan jiggen satt en fisk i linan. Årets första fisk
var en.......... Ja vad är det egentligen? Första tanken var sill men jag har absolut ingen aning än. Oavsett vad det är, så är det i alla fall ett fläskigt PB att skryta om i bastun för grabbarna efter ett par öl.

I helgen blir det sportfiskemässan, ses där! Skitfiske!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar