måndag 5 december 2011

Stor sorg, båten upptagen.

Igår kom då dagen man bävat inför, den där man var tvungen att plocka upp båten. Innan vi tog itu med den sorgliga uppgiften skulle vi dock hinna med lite fiske. Det var nästan helt klarblå himmel och vindar runt 5 m/s så vi hade ganska stora förhoppningar på bra fiske, men som så många gånger förr blev det inte som man hade tänkt sig.

Upplägget för dagen var dragrodd då det är på de lite djupare ställena vi fått skapliga gäddor på sista tiden. Dröjde inte allt för länge innan jag fick dagens första, en liten gädda på knappa kilot som snabbt fick simma tillbaka ner i djupet. Efter det var det riktigt trögt och det dröjde heller inte länge förrän solen försvann och ersattes av regnmoln. Regnade på ganska bra i ungefär 30 minuter och Daniel hade dagen till ära på sig kläder som visade sig helt odugliga i regn så vi blev inte ute så länge som vi skulle ha velat. Han lyckades i alla fall skydda sig skapligt mot regnet med hjälp av gäddsäcken. När det regnade som värst fick jag dagens minsta gädda, en stackare på knappa 0,5 som kastat sig över min Svartzonker Paddle.

På väg in till bryggan tog jag min tredje för dagen och såklart även den av tvivelaktig storlek, dock ganska fet för att vara så liten. Kort därefter tog Daniel sin första och enda för dagen och även den direkt från gäddornas barnkammare. Tur att han inte blankade sista turen för säsongen, hade varit tungt. Får väl se om man kommer ut på något vinterfiske, det är ju inte i närheten lika lockande som fisket från båt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar